Comunicat de premsa de l’ACGIL
  • Publicación de la entrada:2 de junio de 2020
  • Categoría de la entrada:Notícies

Comunicat de premsa ACGIL
En referència a la notícia difosa per la revista Zero, segons la qual un capellà d’Huelva declara públicament la seva homosexualitat, l’ASSOCIACIÓ CRISTIANA DE GAIS I LESBIANES (ACGIL) de Catalunya vol manifestar allò que segueix:

• Volem donar l’enhorabona i el nostre recolzament al capellà Mn. José Mantero pel testimoniatge que ha transmès a l’Església i a la societat al fer aquesta declaració. Saludem el seu coratge i la seva sinceritat.
  • Aquesta notícia no és una sorpresa per a ACGIL, doncs sabem que l’homosexualitat és present a la jerarquia de l’Església i assoleix una certa magnitud. La hipocresia que envolta a l’estructura eclesiàstica i la por dels afectats a ser destituïts han fet que aquesta realitat es
    mantingués sempre amagada.
  • Molt(e)s cristian(e)s gais i lesbianes, com aquest capellà, donen gràcies a Déu per tenir aquesta orientació sexual perquè els ha ajudat a descobrir el missatge d’Amor, d’Alegria i d’alliberament de Jesús: un missatge que ens convida a actuar en contra de la injustícia, en
    contra de la pobresa i a favor de la pau, un missatge segrestat pel Vaticà i que aquest darrer substitueix per un altre excloent i centrat en qüestions morals.
  • El celibat és una opció personal, que entenem que hauria de ser de lliure elecció. És una opció molt respectable sempre i quan es viu de forma natural i sense conflictes. Si es viu com a imposada, no pot ser bona per al creixement personal de l’interessat/da. No creiem que sigui una condició sine qua non per ser sacerdot, doncs en cap cas és incompatible amb la missió
    de ser testimoni de Jesús.
  • Estem segurs que aquestes declaracions seran acollides per totes aquelles persones que ocupen un càrrec dins l’Església, que viuen la mateixa situació que el vicari Mn. José Mantero, i que la mantenen en silenci. Tant de bo aquest esdeveniment animi a tot(e)s els/les
    cristian(e)s (de base o eclesiàstics) a mostrar-se tal com són, per manifestar que l’Església és plural, i que ja és hora que el Vaticà escolti la veu del Poble de Déu.
    ACGIL, Associació Cristiana de Gais i Lesbianes, és una entitat que va néixer a l’any 1991, federada a la Coordinadora Gai-Lesbiana de Barcelona. Aplega a cristian(e)s gais i lesbianes que volen compartir la seva homosexualitat i la seva fe, i té com a objectius la normalització del fet homosexual dins l’Església, tot fomentant el servei i el compromís, la normalització del testimoniatge cristià dins l’àmbit homosexual, i la sensibilització i la lluita per la nodiscriminació i la igualtat.
    Serveis de comunicació ACGIL – Febrer de 2002